歩き方

つれづれの英語エッセイ
09 /19 2017
The feeling of fear comes up once in a while.
It's the fear that I might forget how to walk.
I think I spend too much time using the computer.
What I’m doing today is sitting at the desk or on the toilet in the bathroom.

ときにその恐怖の感情は来る。
もしかしたら歩き方を忘れるのではないかという恐怖。
パソコンしすぎていると思う。
今日、私のしていることは、机の前に座っているか、トイレで座っているかだ。


↑私の原文を
アメリカ人が自然な表現で書きなおしてくれました。

Occasionally, I'm struck by the fear that I might forget how to walk.
I think I spend too much time on the computer.
I've been either sitting at my desk or on the toilet all day.

いやはや、シンプル!

あ~もう
私のヘンな英語・・・
ダメだ。できていない。

しかし、
そりゃそうですわね・・、

できませんわね。

考えたら、
逆に
アメリカ人が
私のような自然な日本語の文を書けるのかっていえば、
書けないですよね、たぶん。

だから、


くじけるな、私。

前向きに、私。

前を見て歩け、

頭の後ろに目はついていない、前についている。





スポンサーサイト

コメント

非公開コメント

ちずこママ

ふつうのオバサンです。よろしくね。
英語で何かするのが好き。読む書く話す聞く見る。人の考えを聞くのが好き。Talking with people all over the world is fun and you can learn something new from them, telling what you know to them as well. That's the reason I can't stop learning English.